BUDDHABOWL

Een Buddha bowl met onder andere overheerlijke tofu! Dit recept is zo verassend lekker, dat ik deze graag met jullie wil delen.

Wanneer je een Buddha bowl gaat maken, is het belangrijk om vooral goed te plannen.
Allereerst zoek je de ingrediënten bij elkaar en check je van te voren hoelang iets moet koken of bakken. Zo kan je de tijden op elkaar afstemmen en ongeveer tegelijkertijd in de bowl scheppen. Wanneer je tofu wilt bakken, is het belangrijk om de tofu in de ochtend of middag uit de verpakking te halen en in een theedoek uit te laten lekken. Zorg dat de marinade ook ruim van te voren klaar is, zodat de smaak in de tofu kan trekken.

Ingrediënten:
Wortelen
Doperwten
Halve paprika
Quinoa met Kurkuma
Bosui
Pijnboompitten
Pompoenpitten
Tofu
Chili saus (V).

Marinade tofu: 3el sojasaus, 1el ahornsiroop, 1el sesamolie, 1knoflookteen geperst, geraspte gember! bron: Lisa goes Vegan.

Je kan er eventueel een schaaltjes met cashewnoten naast serveren.

Het leuke van een bowl is dat jezelf kan bepalen hoeveel je van een ingrediënt in je maaltijd wil verwerken. Daarom laat ik de hoeveelheden open. Varieer en creëer voor jezelf de juiste porties die passen bij jou eetlust 😉

Liefs, Elcke

Een gedachte over “BUDDHABOWL

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s